ВИДЪТ НА РАЗВОД ПО ФРЕНСКИ

ВИДЪТ НА РАЗВОД ПО ФРЕНСКИОт началото Джеймс Айвъри знаел, че една от звездите в РАЗВОД ПО ФРЕНСКИ трябва да е самият Париж – но той искал да избегне рекламния вид на туристическо предаване и да предложи по-интимен и автентичен поглед към очарованието на града. За тази цел разчитал много на дизайнерите в екипа, включително и главния оператор Пиер Лом, художника на продукцията Фредерик Бенар и дизайнерката на костюмите Каръл Рамзи.

Изборът на локации от страна на Фредерик Бенар се простирал от ловно шато в 17-и район на Париж, до моминска стая в мултиетническия Белвил в северната част на столицата. Художникът на продукцията обяснява важността на околната среда в РАЗВОД ПО ФРЕНСКИ: "Локациите като стил определят класовите различия във френската култура, особено в този филм. Действието в РАЗВОД ПО ФРЕНСКИ се развива предимно в средите на буржоазията, така че искахме да покажем техния елитарен подход към обществените нрави, емоционално, политически и разбира се, много далеч от “реалния свят” – светът на младите герои на филма, били те американци или французи. Тази дистанция между различните социални групи – старите френски семейства и калифорнийците и Ив, например – е толкова голяма, че е трудно да се намерят общи неща. Всичките им различия рефлектират в показването на различните домове и райони на Париж”.

Територията на Сюзан де Персан е 7-и район, известен през ХVІІІ век като Le Noble Faubourg. "Тук са министерствата и резиденциите на старите френски семейства, а Сюзан е като вожд на някакво племе от Стария свят”, уточнява Бенар. "Където и да се намира – в разкошната си лична къща, в семейното имение, или на посещение при “врага”, въоръжена с перлите и снобската си ирония, винаги всичко в нея е на ниво и основната й цел е да запази единството на семейството”.

Според Бенар, околната обстановка също добавяла комични нюанси. Той отбелязва: "Особено харесвам сцената, в която Сюзан обяснява на снаха си колко важно е да контролира своите чувства, да демонстрира спокойствие пред обществото и да крие страстите в сърцето си.  Докато казва всичко това, тя седи на прелестно легло от ХVІІІ век, вероятно използвано от куртизанка – това е чудесна ирония”.

Междувременно, ергенската бърлога на Едгар е в къща на върха на хълма Монмартър. "Апартаментът на този студен сладострастник отразява неговата самоувереност и вкуса му към удобството и красотата”, обяснява Бенар. "Кухнята му не е помещение за приготвяне на бърза закуска, а добре оборудвана истинска голяма кухня”. И ако продължим със сериозната тема за френската кухня, Бенар също е използвал някои от най-прочутите парижки ресторанти, за да създаде сцени, изпълнени с изкусителна сила не само благодарение на декорите и картините, но и чрез храната и виното.

В РАЗВОД ПО ФРЕНСКИ се разкрива и друга страна на Париж – Париж на Ив, много младият, първи любим на Изабел във Франция. "Той живее в Белвил, където са и повечето виетнамски, пакистански, турски и северно-африкански имигранти”, отбелязва Бенар. "Неговият Париж е много живописен”.

Лом особено се наслаждавал на шанса да снима френския символ, Айфеловата кула, която не била показвана отвътре в киното след един от филмите за Джеймс Бонд преди три десетилетия. "Да се снима там е голямо предизвикателство, заради осветлението и многото туристи”, отбелязва Исмаил Мърчант. "Ние трябваше да снимаме от наблюдателницата на върха между 6:30 и 9:30 сутрин; след това, с идването на туристите се спускахме с цялата си екипировка на втория етаж, където снимахме от 10:30 до 1:30 следобед; после слизахме още един етаж надолу и там работехме от 3 до 6 следобед”.

"Все пак”, отбелязва Лом, "беше голям шанс да снимаме от най-високия етаж на Айфеловата кула рано сутрин, преди да са дошли туристите, и да гледаме как започва денят над Париж”.
Copyright © 2024 Dir.bg.