Днешна информация на Bloomberg започва с думите, че Netflix е получил нещо като "събуждащо обаждане" от Walt Disney Co. Най-голямата в света компания за развлечения е обявила във вторник, че от 2019 година спира да предоставя на Нетфликс филми с марките "Disney" и "Pixar". Disney щели да стартират свой собствен онлайн продукт, като по този начин търсят директна доставка до зрителите на филми от типа на поредиците "Играта на играчките" или "Цар Лъв". Сред мерките е и онлайн услугата на Дисни през спортната група ESPN.
След скандала през май по време на фестивала в Кан, когато собствениците на киносалони във Франция въстанаха срещу самото присъствие на Netflix в програмата, сега вече и Холивуд предприема сериозна политика срещу стрийминг услугата. Още през март "21st Century Fox" на Мърдок стартира приложение, чрез което абонатите на платена телевизия могат да гледат неговите програми - стъпка към директен контакт с потребителите. HBO и CBS на "Time Warner" също продават директно услуги на онлайн аудиторията.
И преди това Netflix са губили съдържание от страна на Sony, Paramount, MGM и Lions Gate. Въпреки това, абонатите на услугата продължават да се увеличават, а Netflix хвърли близо 16 милиарда долара в дългосрочно програмиране, включително ексклузивни програми и филми. В редица случаи компанията печели наддаването между студиата особено при независими продукции, както това стана с "War Machine" с Брад Пит или с футуристичния корейски филм "Okja", получил високи оценки от критиката.
Вижте интервюто на Боб Айгър (на снимката горе), председател и главен изпълнителен директор на Walt Disney:
С времето Netflix Inc. се превърна в основен купувач на филми и телевизионни шоута - но също така в огромен извор на загуби на абонати за платена телевизия. Вчера Disney отчетоха спадане на продажбите и на печалбата, най-вече при каналите "ESPN", "Disney Channel" и "ABC". Анализаторът Рич Гринфилд от финансово-брокерската компания "BTIG" заяви в интервю, че "всички са се зарибили от дрогата Нетфликс за прекалено дълго време. Отказването може да е правилно, но е доста болезнено...". Той добави: "Холивуд прекали с лицензирането!". Междувременно акциите и на Нетфликс, и на Дисни спаднаха заради обявените промени.
От добре-дошъл-купувач, който вдигаше цените на филмите и телевизионните програми, онлайн платформата разви своите бюджети и с огромната си библиотека даде мотив на клиентите да отрязват кабелните компании, като по този начин се превърна в заплаха за развлекателната индустрия.
Все пак, Нетфликс не губи цялото съдържание на Дисни. Компанията ще продължава да излъчва тв сериали от Marvel-отдела на Дисни, а и текущите споразумения за филми предстоят да бъдат довършени. В свое изявление базираната в Лос Гатос, Калифорния компания заяви: "Американските абонати на Netflix ще продължат да имат достъп до филми на Дисни чак до края на 2019 г., включително всички нови филми, които излизат по кината до края на 2018 г. Продължаваме своето сътрудничество с Walt Disney Company по много направления, включително текущото ни взаимодействие с Marvel TV".
Само преди няколко дни от Нетфликс опровергаха публикация на "Los Angeles Times" от края на юли, че дългосрочният им дълг е 20 милиарда долара - той е само 4.8 милиарда, а 15.7 млрд са резерв за бъдещо съдържание. Пазарната стойност на Netflix е 75 млрд, т.е. дълговете не превишават обичайните 10%. Загубите на компанията обаче нарастват - от 0.5 млрд през 2012, на 1.7 млрд през 2016 и 2.5 млрд през 2017-а.