Снимките на “Нотинг Хил” започват на 17 април 1998 г. в Западен Лондон, в студията “Шепъртън”, което поставя началото на втория етап от работата по филма. Както в повечето случаи, и на тази добра идея и трябва време, за да се развие.
Сценаристът Ричард Къртис споделя: “Понякога, в безсънните си нощи, се чудех какво ли би станало, ако се появя пред прага на приятелите си, с които вечерях веднъж седмично, с най-известния човек - Мадона например, или някой друг. Оттук тръгна идеята за филма. Как ли ще реагират приятелите ми? Кой от тях ще се опита да запази самообладание? Как ли ще протече вечерята? Какво ще ми кажат след това? Това беше началото - идеята какво би станало, ако напълно нормален човек започне да ходи с невероятно известна персона и как би се отразило това върху живота им.” Понеже “Четири сватби и едно погребение” е класика в киното, проектът “Нотинг Хил” още от самото начало неизбежно е съпроводен със сравнения и очаквания. “
“Нотинг Хил””, казва продуцентът Дънкан Кенуърти, “не е продължение на “Четири сватби и едно погребение”. Естествено беше хората да имат определени очаквания, и ние се надяваме те да са се оправдали, но в никакъв случай не искахме да сравняваме тези два филма. “Нотинг Хил” е романтична комедия, доста различна от “Четири сватби и едно погребение”, който е разказ за значими социални явления - разказ, в който липсва битовото измерение на любовта. “Нотинг Хил” е напълно противоположен на тази гледна точка - той разказва за ежедневните детайли на една любов. И това, което го прави необичаен и особен, е че разказва за любовта между най-известната жена в света и един съвсем обикновен човек.”
За режисьор за проекта продуцентите решават да изберат театралния и телевизионен режисьор Роджър Мичъл. “Да намериш някого толкова добър колкото Роджър”, казва Кенуърти, “беше като да намериш най-подходящия актьор за всяка отделна роля. Роджър просто блестеше. Той има невероятен нюх за истината.” Това виждане се споделя и от изпълнителния продуцент Ерик Фелнър, който твърди: “Роджър най-много се интересува от характера на героя. Когато подобна вярност към характера се съчетае със съвършен сценарий, какъвто беше този на Ричард Къртис, се получава нещо наистина специално.”
След като Мичъл се присъединява към проекта, започват да се търсят актьори. “Стане ли дума за подбор на актьорите”, споделя Кенуърти, “винаги се робува на представата, че този, който играе ролята, е бил първият ти избор. Трябва да ви кажа обаче, че Джулия Робъртс беше единствената актриса, която си представяхме в ролята на Ана. Помня, че казах на Роджър: “Да предложим ролята на Джулия!”, а Роджър отвърна: ”Тя никога няма да се съгласи”. Когато мениджърът на Джулия ни каза, че според нея това е най-добрата романтична комедия, която въобще е чела, си помислих, че това е добър знак.” Мичъл коментира: “Интересното в случая с Джулия е неизбежното съвпадение между това, което тя е в действителност - невероятно известна филмова звезда, и това, което трябва да играе: невероятно известна филмова звезда. Въпреки това обаче, тя не играе себе си. Не играе Джулия Робъртс, а Ана Скот, съвършено различен човек.” “Джулия има уникалната способност да се вдъхновява винаги, когато думата “Снимаме” се произнесе. Тя има един вид дарба за живот, спонтанност и жизненост, които изведнъж, като при запалването на клечка кибрит, се пресътворяват в действие. Това е наистина удивително!”
За ролята на Уилям всички са единодушни, че ще я предложат на Хю Грант. Кенуърти казва: “Хю е един от малкото актьори, които могат да изиграят сценария на Ричард - той дава перфектен израз на вътрешния ритъм на Ричард.” Мишел добавя: “Хю се справя с Ричард по-добре от който и да е друг, а Ричард пише за Хю по-добре отколкото за когото и да е друг. Според мен те олицетворяват благословен брак между сценарист и актьор. Хю направи чудо от роля, в която не бих могъл да си представя някой друг.” Фелнър коментира за избора на звездите: “За мен Хю е феноменален водещ актьор във филм от този ранг. А Джулия доказа много пъти преди това, че е кралица на романтичната комедия.” Най-важни за развитието на действието в “Нотинг Хил” са поддържащите роли на приятелите на Уилям. Тези роли се изпълняват от Хю Бонвил, Тим Макинърни и Джина Маккий. Ема Чембърс играе Хани - сестрата на Уилям, а уелският актьор Рис Айфънс е избран за ролята на Спайк, непоносимия съквартирант на Уилям.